عمده فروشی در عصر کسب‌وکارهای اینترنتی

عمده فروشی در عصر کسب‌وکارهای اینترنتی


سال‌هاست که عمده فروش‌ ها با فعالیت به عنوان واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، صنعتی را برای خودشان شکل داده‌اند. آنها کالاها را در حجم بالا و قیمت پایین از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند و سپس با نرخی بالاتر به مصرف‌کنندگان می‌فروشند، به‌طوری که اغلب دو تا سه برابر برای آنها سودآوری خواهد داشت. تولیدکنندگان هم سال‌ها با این مدل کسب‌وکار به حیات خود ادامه دادند، زیرا تنها راهی بود که می‌توانستند محصولات‌شان را در سبد خرید مشتری قرار دهند. عمده فروش‌ها، نیروی انسانی، زیرساخت‌های لازم و فضای انباری فراهم می‌کردند که تولیدکنندگان به‌تنهایی نمی‌توانستند از پس هزینه‌های آن بربیايند.

اما با ظهور اینترنت و کسب‌وکارهای کوچکی که وب‌سایت‌های بزرگی در اختیار دارند، این مدل کسب‌وکار به‌سرعت در حال رشد و تکامل است و از سوی دیگر، عمده فروشی قدرت سابق خود را از دست داده است. اکنون دیگر تولیدکنندگان به‌طور فزاینده‌ای از حلقه‌ی عمده فروشی عبور کرده و محصولات‌شان را مستقیما به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

امروزه و با ظهور پدیده‌ی فروشگاه‌های اینترنتی، عمده فروش‌ها و خرده‌فروش‌های سنتی، حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های شرکتی و سازمانی، آشکارا نگران وضعیت خود هستند. این شرایط رقابت بی‌سابقه‌ای را برای آنها رقم می‌زند. آنها اغلب با قیمت‌هایی روبرو می‌شوند که نمی‌توانند با آنها برابری کنند، مگر اینکه متحمل ضرر شوند!

نویسنده مطلب: نیلوفر مجدی

نیلوفر مجدی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...